
Patrick van der Spank
Mijn naam is Patrick van der Spank, oprichter en eigenaar van Zipping BV.
“Laten we elkaar mooier maken”
Dat is een quote die men mij vaak hoort uitspreken. Voor mij is dat meer dan een loze kreet, het is meer een levensmotto. Hoe zou de wereld eruit zien als we onszelf bij alles wat we samen doen afvragen “hoe draag ik er nu toe bij dat we elkaar mooier maken, dat we elkaar daadwerkelijk versterken”? Hoe zou het zijn als ons belang er net zo goed mag zijn als het belang van een ander? Hoe zou het zijn als we net zo mild én net zo kritisch zijn naar de ander als naar onszelf? Voor mij is dat een heel aantrekkelijk wereldbeeld. Zo aantrekkelijk dat ik mezelf de opdracht heb gegeven bij alles wat ik doe bij te dragen aan een wereld waarin mensen (binnen en buiten organisaties) elkaar versterken, elkaar mooier maken. Met Zipping geef ik invulling aan die opdracht waar het gaat om het versterken en mooier maken van verschillende partijen die over de grenzen van hun organisatie met elkaar moeten samenwerken.
Wie is Zipping?
Zipping begeleidt teams die over de grenzen van hun organisatie moeten samenwerken en daar meer gedoe dan profijt van ervaren. Dat doen wij door met de Zipping-methode dé succesfactoren voor samenwerking bij alle partijen als een ritssluiting op elkaar aan te sluiten.Hierdoor versterken alle partijen elkaar weer. De samenwerkingsdoelen worden gerealiseerd; De kwaliteit van de dienstverlening is hoger; Het samenwerken is weer leuk en aantrekkelijk; Kortom: minder gedoe en meer profijt uit de samenwerking!
Het Zipping DNA
Zipping is ontstaan vanuit een sterke “Why”, de “How” en de “What” zijn daarna als vanzelf ontstaan. Als u met ons werkt zult u dit ongetwijfeld herkennen. Why: Bijdragen aan een wereld waarin organisaties elkaar versterken How: Door met de Zipping methode de succesfactoren voor samenwerking van de samenwerkende partijen aan elkaar te ritsen waardoor zij elkaar daadwerkelijk gaan versterken What: Ontwerpen, bouwen en onderhouden / repareren van samenwerkingsrelatieWaar staat Zipping voor?
Zipping is een bedrijf met een sterke eigen identiteit, welke is gestoeld op onze kernwaarden. Deze waarden zijn onze drijvende kracht.. U zult ze dan ook zeker herkennen als Zipping u helpt optimaal resultaat te krijgen uit uw samenwerking. Resultaat Ons motto geeft het al prijs: resultaat uit samenwerking staat voorop. Bij wat we ook doen zullen we te allen tijde bewust zijn van de gestelde resultaatdoelstellingen, en daar sturen we dan ook steevast op aan. Duidelijkheid Real experts simplify, daar gelooft Zipping in. Onduidelijke of missende informatie leidt tot onvoldoende basis voor de juiste besluiten, en daardoor tot de verkeerde acties, wat weer tot ongewenste resultaten kan leiden. Zipping zal altijd scherp zijn op duidelijkheid. Waar de juiste inzichten nog niet aanwezig zijn zal Zipping initiator zijn van het boven water halen daarvan en deze in voor iedereen begrijpelijke taal presenteren. Solidariteit Resultaat uit samenwerking, dar realiseer je nooit alleen, dat doe je samen. Een van de belangrijkste sleutels is dan ook samen werken aan resultaat. Solidariteit met elkaar, elkaars doelen en elkaars belangen, daar zal Zipping altijd de juiste nadruk op leggen. Dienstbaarheid Zipping is er voor u. Waar we op gezette tijden zeker initiatief en de leiding zullen nemen doen we dat te allen tijde ten dienste van u en uw doelstellingen. Dienstbaarheid zit in ons bloed, daarom hebben we ook onze positionering binnen de ondersteunende diensten van organisaties gekozen, u zult het vast herkennen.Het verhaal achter het Zipping logo
Een plaatje vertelt meer dan 100 woorden. Het Zipping logo vertelt het verhaal van Zipping in één plaatje.

Naam Zipping
Afgeleid van ritsen: Zipping “ritst” samenwerkende partijen in elkaar zodat ze een sterke verbinding vormen en toch in hun eigen kracht blijven. Als een Zipping traject succesvol is afgesloten versterken de betrokken partijen elkaar op een manier die ze alleen niet voor elkaar zouden krijgen (Zipp en ing hbben elkaar nodig om Zipping te krijgen). De samenwerkingspartijen merken elkaars aanwezigheid (kleur puntjes op de i) zonder aan zichzelf voorbij te moeten gaan.
Ondertitel – Voor resultaat uit uw samenwerking
Het begint met het belangrijkste: resultaat uit uw samenwerking. Dit staat bij Zipping bovenaan, al het andere draagt daar aan bij. Daarom verdient dit een belangrijke plaats in het logo.Beeldmerk
Het beeldmerk visualiseert twee partijen met hun eigen doelstellingen (oranje lijnen naar verschillende kanten gericht) en hun verbinding die bestaat uit verschillende schakels. ZieZipping methode voor meer informatie over de verschillende schakels. De schakels zijn niet alleen de succesfactoren, ze visualiseren ook de factor mens. Hoe goed je zaken op papier of in systemen ook inricht, de factor mens is en blijft de belangrijkste succesfactor bij alle schakels. Daarom zal Zipping de factor mens ook bovengemiddeld veel aandacht geven. De loper van de ritssluiting staat symbool voor de Zipping dienstverlening. Zipping ontwerpt, bouwt en optimaliseert de samenwerking door de schakels aan elkaar te ritsen. Na afloop van een Zipping traject gaat het handvat van de loper naar beneden zodat de samenwerking goed geborgd is en de rits niet zomaar los schiet. In je eigen kracht gaan zitten en samenwerken met anderen die je kunnen versterken waar dat niet het geval is, dat is voor Zipping belangrijk. De losse schakels symboliseren dat er altijd nieuwe samenwerkingskansen zijn die leiden tot nog beter resultaat.Kleuren
Zipping heeft veel inspiratiebronnen. Een daarvan is Carl Gustav Jung. Op basis van zijn theorie bestaan veel kleurenmodellen waaronder Insights Discovery. Blauw en groen staan binnen dit model symbool voor de introverte gedragsstijlen. Rood en geel staan voor de de extraverte gedragsstijlen. Het blauw-groen symboliseert het belang van “de binnenkant goed op orde hebben”. Inzicht in de eigen situatie en de interne organisatie goed op orde hebben zijn wezenlijke succesfactoren. Oranje symboliseert dat het te allen tijde wel gaat om het resultaat voor de externe betrokkenen en de toegevoegde waarde die zij zullen ervaren van de inspanningen van binnen uit.Zipping staat niet alleen
Waar ik mijn klanten steevast adviseer om zoveel mogelijk in de eigen kracht te gaan zitten en anderen in te laten vullen waar dat minder het geval is doe ik dat zelf ook.
Er zijn twee rollen waarin ik excelleer, die zal ik, zeker de komende jaren, zelf voor u blijven doen. Dat is de rol van adviseur / architect van de ketensamenwerking en de rol van kwaliteitscontroleur van de door Zipping geleverde diensten.
Daarnaast kan ik persoonlijk nog meer voor u betekenen. Waar mogelijk zal ik echter zelf de daad bij mijn eigen woord voegen. Binnen uw eigen organisatie zijn ongetwijfeld voldoende talenten aanwezig om te benutten binnen het verandertraject, die zet ik graag in en begeleid hen naar de beoogde resultaten. Daarnaast beschikt Zipping over een uitgebreid netwerk van “best of breed” experts op hun vakgebied. Ook die schakel ik graag voor u in, dat betekent voor u dat u kunt profiteren van het beste resultaat, en daar word ik dan weer heel blij van.